Eerste week Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Robbert Demmers - WaarBenJij.nu Eerste week Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Robbert Demmers - WaarBenJij.nu

Eerste week Thailand

Door: Robbert Demmers

Blijf op de hoogte en volg Robbert

11 Januari 2016 | Thailand, Koh Tao

05-01-16 Bangkok,Thailand.

We waren om 06:15 geland.
De vlucht was prima verlopen. We kwamen aan op het vliegveld waar alles redelijk georganiseerd was.
De tassen konden we meteen oppikken en langs de douane was ook geen probleem.
Eenmaal buiten moesten we meteen wennen aan de benauwdheid. We hadden de trein genomen richting het centrum voor 45 bath (€ 1,20) Daarna hadden we een tuktuk gepakt richting Khoa sarn road voor 250 bath (€ 6'75) Waar we voor Thaise begrippen achteraf veels te veels geld voor betaald hadden. Eenmaal aangekomen hadden we een hostel geboekt voor 2 avonden in Bangkok en meteen voor het zuiden van Thailand. Voor mij was het echt een ongelooflijke cultuur shock. Ik kon er niet echt een lekker gevoel van krijgen van wat hier allemaal gebeurde en hoe de mensen hier leven en hoe wij in het hostel verbleven. Last van een jetlag en de nodige biertjes werkten natuurlijk ook niet echt mee. We leerden een jongen uit Utrecht kennen (Jesse) waar we s'avonds mee op stap zijn geweest op Khoa sarn road. Echt een te gekke straat om voor een avond doorheen te lopen. Maar je krijgt meteen het gevoel dat alle Thaise lui wat van je willen! Het hoort er natuurlijk bij maar naar een tijdje begint het knap vervelend te worden. We zijn een Ierse pub in gegaan met live muziek. Waar echt een te gekke sfeer hing. Snachts had ik slecht geslapen. Moe was ik zeker maar het lukte niet goed om in slaap te vallen. De rest van de slaap heb ik overdag in gehaald wat eigenlijk ook niet echt slim is..
S'avonds waren we naar de Sky bar geweest waar de film Hangover 2 deels is opgenomen. We keken vanaf de 65e verdieping over Bangkok uit. Dit was zeker de beste ervaring die we in Bangkok hebben gehad. De dag erna zouden we vertrekken om 16:30 maar het liep allemaal een klein beetje uit. We vertrokken uit eindelijk 18:30 :/ richting Koh Toa. Na een busrit van bijna 9 uur. Daarna moesten we nog 2,5 uur op de boot wachten en toen nog 2,5 uur op de boot gezeten richting Koh Tao. We konden eindelijk inchecken om 13:30. Koh Tao was echt al het wachten en reizen waard!! Zo ontzettend mooi hier. Bijna onbeschrijfelijk! De eerste dag hier waren we echt van de leg en hebben veel geslapen. En savonds naar een beach feest geweest. De tweede dag hebben we gechild aan het strand en gesnorkeld. De derde dag hebben we een georganiseerde snorkel trip gedaan vanuit ons verblijf. We zijn het hele eiland rond gevaren en begonnen Shark bay waar we ook inderdaad haaien hebben gezien. We gingen lunchen aan boord met rijst en fucking hete kip en vers fruit. Daarna zijn we maar het eiland Nang Yuan geweest. Dit zijn 3 kleine eilandjes verbonden door 1 strand. Onvoorstelbaar blauw water en verschillende soorten vissen met alle kleuren van de regenboog!! We kwamen er al heel snel achter ondanks de aantal keren dat we gesmeerd hadden flink waren verbrand. De dag erna hebben we dan ook grotendeels in de schaduw gezeten.. Morgen gaan we richting Koh Samui.

• 11 Januari 2016 - 10:22

Jonnie:

hahahaha

boertje in bangkok
    je gaat nog veel meer geks meemaken
    word je alleen maar wijzer van
    lebua state tower waar de skybox was
    daar slaap ik altijd

heel de balln

• 11 Januari 2016 - 11:23

Rik:

Klinkt goed Demmers leuk! Geniet er nog van en zie je volgende blog wel verschijnen!!

• 11 Januari 2016 - 12:08

Wessel:

Mooi verhaal en flink jaloers hiero!!! Arie ook last gehad van de jetlag? xD
    Veel plezier op de eilanden.
    gr

• 11 Januari 2016 - 12:45

Marieke:

Leuk om zo op de hoogte te blijven van alle ervaringen! Veel plezier jongens!

Liefs Marieke

• 11 Januari 2016 - 19:55

Bas:

Haha geweldig...vooral jouw cultuurschok, had niet anders verwacht ;p

Laat zulke updates maar regelmatig komen, erg leuk je zo te volgen!

• 12 Januari 2016 - 17:54

Paulien:

Leuk even te lezen hoe jullie eerste ervaring was. Geniet ervan!!! groetjes Paulien

• 12 Januari 2016 - 18:08

Erik:

Mooi verhaal Carlos, hou ons op de hoogte, en doe dat andere jong ook maar de groeten ;)

• 14 Januari 2016 - 22:13

Tim & Joyce :

Heeeee vriendjes!
    Mooi aant genieten dus met z'n 2tjes!
    Zal best een heeeeeele ervaring zijn. Lekker alles goed op je in laten werken... En veel mooie foto's maken heh!

Enjoy x J&T

• 17 Januari 2016 - 11:43

Je Tante Anneke:

Hallo Robbert,
    Super je verhalen te lezen en wensen jou/jullie heel veel succes en vooral genieten
    goede reis en een super verblijf.

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Robbert

Azië 2016 Enkele reis 4 Januari/ 2016 / 13:20 * Thailand Bangkok * Phraya nakhon cave Hua hin Mu Ko Chumphon Koh Toa Koh Phangan Koh Samui Ang Thong Nationaal park Koh Lanta Koh Phi Phi Phuket, Bangkok * Kanchanaburi Sukhothai Chang mai Pai * Myanmar/Birma Inlemeer Bagan Naypyidaw * * Thailand Pai Chang rai Chiang Khong * Laos Huay Xai Luang prabang Vang Veng Vientiane * Na hin Tp. Vinh Tp. Ninh Binh Cat Be Nationaal park Tp. Ha Long Sapa Há Noi * Tp. Cam Ranh Nha Trang AirPort Cát Tiên Hô Chí Minh * Cambodja Preah Monivong Bokor Siem Reap Ankor Wat Bangkok * * Indonesië Bali Kota Denpasar Pulau Lombok Renjani Nusa Tenggara Bar * Australië Sydney Canberra * Melbourne

Actief sinds 02 Jan. 2016