Koh Samui, Thailand - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Robbert Demmers - WaarBenJij.nu Koh Samui, Thailand - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Robbert Demmers - WaarBenJij.nu

Koh Samui, Thailand

Door: Robbert Demmers

Blijf op de hoogte en volg Robbert

18 Januari 2016 | Thailand, Ko Samui

We zouden eigenlijk de 12e vertrekken maar hebben er toch voor gekozen om nog een dag op Koh Tao te blijven! S'avonds zijn we dan ook op stap geweest met een Amerikaan en een Canadees die we eerder zijn tegen gekomen op de boot hierheen. De dag daarna hebben we geprobeerd om uit te slapen maar er werd naast onze bungalow gebouwd. Het valt me sowieso op dat je hier veel dingen worden gebouwd! Wij zijn nu alleen nog Bangkok gewend in Thailand maar volgens een Duitse man die wij leerden kennen is het nu in verhouding met 10 jaar geleden heel toeristisch geworden! De laatste avond zijn we goed uit eten geweest. En savonds bij een beach club gezeten. Ook zijn we die avond ff een ladyboy club binnen geweest haha.. Wat echt lache was om een x mee gemaakt te hebben. S'ochtends moesten we er 8 uur uit! Voor onze begrippen vroeg.. ;) We werden vanuit ons verblijf gebracht naar de pier waar we moesten vertrekken. In de pick up leerden we nog een Engelsman kennen die bij ons bleef zitten tot Koh Samui. Met ze 3en gingen we in de punt van de boot zitten. Eenmaal aangekomen op Koh Samui werd die Engelsman opgepikt en wij moesten op zoek! Het was super warm en de zon brande er ook goed op. Sommige hostels waren te duur andere zaten vol. Zeer frustrerend maar t hoor erbij.. We liepen een redelijk dood weggetje in met veel zooi langs de zijkant. Dit kan toch niet echt iets zijn dachten we maar het werd ons voor onze prijsklasse aangeraden bij de toeristen informatie. We kwamen uit bij een verzorgd laag gebouwtje aan het strand. Eenmaal binnen voelde je al meteen een huiselijk sfeertje hangen in het soort van receptie/restaurant achtig gebouwtje! Kindjes speelden met de bediening en oma liep met een bord rijst onder de armen. Om daarna met ze alle te gaan eten. De vrouw zei dat het huisje voor 800 bath (€22) te huur was per nacht. We hadden gevraagd of we het huisje eerst mochten zien omdat we dat ook in Bangkok hadden mee gemaakt en dat was niet top. Eenmaal terug bij de receptie vroegen we of we het huisje konden huren voor 2 nachten en misschien 3 nachten. Dit was geen probleem zei de vrouw. Toen viel er toch wel een last van onze schouders af.. De vrouw achter de receptie viel meteen op dat ik me aan me onderarmen had verbrand. Overdag heb je het dan ook niet in de gaten. Gesmeerd had ik zeker maar dan toch weer niet genoeg.
Ik moest dan ook met haar mee lopen de tuin in waar ze een stuk verse aloë vera voor me had afgescheurd. Ik kende het wel maar nog nooit op die manier gebruikt. S'avonds had ik het dan ook opgesmeerd en het voelde meteen goed! S'ochtends hebben we een ontbijtje gehaald en hebben we de middag op het strand gelegen. Op het strand zagen we een Thais vrouwtje die massages gaf.... 1 en 1 = nog steeds 2. Doen dus! En nee, geen happy ending!! Gewoon een normale nek, schouder en rug massage! Het was echt heel relaxt voor 3 kwartier lang.. Was echt gesloopt daarna. Die avond zijn we een klein avond marktje opgewerkt. Echt heel erg leuk om dat mee te maken. Kraampjes met van alles en nog wat. De dag daarna hebben we een Amerikaanse jongen (Marc) opgezocht die ooit een x bij de Librije voor een maand stage heeft gelopen en tegenwoordig op Koh Samui werkt. We gingen s'avonds met hem en zijn vrienden van hier op stap.
We gingen eerst naar een cocktailbar aan het strand daarna een discotheek in. Mijn tas met spullen had ik de auto laten liggen.
Toen het einde van de avond naderde wilde hij naar huis maar wij hadden zo iets van, we pakken wel een taxi! Dus hij reed naar huis en wij bleven. Die tas was ik allang vergeten... We gingen nog ff noodles eten en besloten om dan te gaan. Eenmaal bij de taxi stand aangekomen bleek de taxi veel te duur te zijn dus namen we een scooter taxi. Met 3 man op een scooter is heel normaal hier dus waarom ook niet.. :) Het was een grappige rit maar Arie vond het allemaal niet zo grappig en stond bij aankomst naast ze scooter te kotsen haha. Toen we bij ons hostel aankwamen kwamen we achter dat we de sleutel waren vergeten.. Die zat nog in de tas in de auto van Marc en Marc was op geen mogelijkheid te bereiken. Zit je dan om half 5 s'nachts op je veranda en het begint uit het niets keihard te regenen. We liepen naar de receptie en klopten op de deur daar. Gelukkig ging er een deur naar hard genoeg kloppen open. En er kwam een klein oud grijs vrouwtje naar buiten lopen. Dan voel je je op zich wel redelijk schuldig kan ik je zeggen.. We wisten dat dat vrouwtje geen Engels kon maar probeerden er toch iets van te maken met handen en voeten! Dat lukte niet echt en ze haalde er iemand bij. Uiteindelijk stonden ze met 3 man ons te woord te staan en de reserve sleutel te geven. En vroegen daarna ook nog aan ons of ze mee moesten lopen met een paraplu. Is toch gekkenwerk...staan daar om half 5 s'nachts 2 bezopen Hollanders te zeiken of ze de reserve sleutel mogen hebben. Waar vervolgens bijna de hele familie van wakker word. Word je ook nog gevraagd of er iemand mee moet met een paraplu. Uiteindelijk kwamen we binnen rond een uur of 5 en zijn meteen op bed gestort. De dag daarna zijn we dan ook terug gegaan om ons welgemeende excuses aan te bieden aan de familie. En dan nog was het volgens hun allemaal geen probleem en moesten lachen. Die dag hebben we ook niks gedaan. De dag daarna hadden we een scootertje gehuurd en zijn naar het resort Nikki Beach geweest waar Marc werkt! We kregen daar een volledig verzorgde brunch aangeboden. Klinkt niet verkeerd al zeg ik het zelf. Daar hebben we dan ook goed gebruik van gemaakt. S'avonds hebben we lekker uitgebuikt op het balkon en later in de avond nog wat streetfood gegeten. Vanmiddag hebben we de scooters gepakt en zijn we geheel rondje om het eiland gereden! We hebben nog gestopt op een marktje en wat dingen geproefd. Daarna meer het binnenland in waar Arie besloot om de scooter terug te brengen. Ik wilde nog niet terug en reed een onverharde weg in waar veel honden midden op de weg lagen en je krotten van huizen langs de weg zag staan waar ook degelijk mensen in woonden. Ik reed al 10 minuten over die weg en dacht echt dat ik verkeerd zat. En ik moet eerlijk zeggen dat ik wel zat te twijfelen om om te keren. Uiteindelijk na heel lang stuk door boomgaarden met bananen, cocosnoten, en ander soort fruit kwam ik uit bij een boomgaard die stijl de berg af liep met een vieuw point!
Ik keek over een deel uit van Koh Samui richting Koh Phangan. En het mooie was ze hadden daar ook koud bier! Die gaat er wel in na een hele dag scooter rijden in de zon. De vrouw die mij het bier verkochte zei tegen mij dat er ook een waterval beneden was. Ik ben zonder te twijfelen meteen gaan kijken. Na ongeveer een kwartier berg afwaarts zag ik de waterval met meerdere plateaus. Die tussen 2 bergpassen naar beneden stroomde. Echt heel gaaf om dat gezien te hebben. Het zweet droop wel aan alle kanten van me af maar het was het dubbel en dwars waard!! Eenmaal weer boven ben ik terug gereden en de scooter ingeleverd. Morgen staat de trip naar Koh Phi Phi gepland en worden hier opgehaald om 07:30 Nu (20:06) schrijf ik me laatste zin op het balkon van ons hostel met hoe kan het ook anders een biertje erbij.

  • 18 Januari 2016 - 14:25

    Laura:

    Klinkt helemaal top Robbert (en Arie)!!
    Vooral zo'n mooie plek wanneer je er helemaal niets van verwacht! Vet!!

  • 18 Januari 2016 - 15:37

    Niels G:

    Klinkt super Robbert! Je hebt er een mooi verhaal van gemaakt ook. Ben jaloers jonge haha geniet ervan kerel en doe Arie de groeten van me.

  • 18 Januari 2016 - 16:02

    Rachel Van Weringh:

    Geen happy ending.... hahahahha
    Wat kan je leuk schrijven, gaaf allemaal wat jullie doen man!
    Goeie reis naar Koh phi phi, veel plezier!

  • 18 Januari 2016 - 18:23

    J&T:

    Hahaha je manier van schrijven! We zien je zo praten

  • 18 Januari 2016 - 18:32

    J&T:

    Hahahaha je manier van schrijven! We zien je zo praten :p wat maken jullie leuke dingen mee! Van die warmte kunnen we ons nu niks voor stellen, hier ligt er (eindelijk) sneeuw en ist koud. Goed in smeren en veel lekkere koude biertjes drinken ;) (vooral dat laatste is heeeel vervelend natuurlijk) Geniet van die mooie onverwachte plekken. Have fun in koh phi phi! Groetjes aan Arie!

  • 18 Januari 2016 - 19:53

    Erik:

    Mooi verhaal robbie! Leest lekker weg ;)
    Groetjes en tot het volgende verslag!

  • 19 Januari 2016 - 10:12

    Rens :

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt.. Groetjes en veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Samui

Robbert

Azië 2016 Enkele reis 4 Januari/ 2016 / 13:20 * Thailand Bangkok * Phraya nakhon cave Hua hin Mu Ko Chumphon Koh Toa Koh Phangan Koh Samui Ang Thong Nationaal park Koh Lanta Koh Phi Phi Phuket, Bangkok * Kanchanaburi Sukhothai Chang mai Pai * Myanmar/Birma Inlemeer Bagan Naypyidaw * * Thailand Pai Chang rai Chiang Khong * Laos Huay Xai Luang prabang Vang Veng Vientiane * Na hin Tp. Vinh Tp. Ninh Binh Cat Be Nationaal park Tp. Ha Long Sapa Há Noi * Tp. Cam Ranh Nha Trang AirPort Cát Tiên Hô Chí Minh * Cambodja Preah Monivong Bokor Siem Reap Ankor Wat Bangkok * * Indonesië Bali Kota Denpasar Pulau Lombok Renjani Nusa Tenggara Bar * Australië Sydney Canberra * Melbourne

Actief sinds 02 Jan. 2016
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 5838

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: