Chiang Mai, Pai Thailand. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robbert Demmers - WaarBenJij.nu Chiang Mai, Pai Thailand. - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Robbert Demmers - WaarBenJij.nu

Chiang Mai, Pai Thailand.

Door: Robbert Demmers

Blijf op de hoogte en volg Robbert

02 Februari 2016 | Thailand, Chiang Mai

Woensdag de 27e. Arie was nog steeds ziek. De geplande jungle trip hebben we verzet naar de 29e.
S'ochtends ben ik naar de receptie gegaan om te vragen of zei wisten of er een ambassade van Myanmar zat in Chiang mai. Ze wisten het niet en verwezen mij door naar een informatie punt in het centrum. Onderweg had ik al aan meerdere tuktuk chauffeurs gevraagd of ze me naar de ambassade konden brengen maar zeiden dat ie niet bestond. Dus ben naar het informatiepunt gegaan. Op het internet staan ze er voor €69'95, 1900 bath op. Bij deze beste man was het 1500 bath €62,50. Prima! Ik was vergeten wat het adres was van ons hostel. Dus ik ben s'avonds terug gegaan maar de toko zat voor aangegeven sluitingstijd al dicht...ook heel normaal hier! De medewerkster zei al dat ie die dag op de bus moest omdat ik hem anders maandag terug zou krijgen dus baalde wel een beetje..
De dag daarna ben ik terug gegaan en schreef de gegevens op en betaalde de man.
Er kwam een Chinees meisje binnen en zei iets over een VISA voor Myanmar. Ik vroeg aan haar of ze ook 2500 bath had betaald. Ze zei dat er een ambassade van Myanmar zat in Chiang mai en had er 800 bath voor betaald.
Goed...!!
Ik keek de man geïrriteerd aan en vroeg hoe dit kan! Hij wist natuurlijk van niks en Engels was ineens ook een stuk moeilijker voor hem.
Tot mij verbazing kreeg ik zonder moeite meteen het geld terug.
Verder heb die dag een scooter gehuurd en ben de bergen in gegaan. Ik was eerst verkeerd gereden en reed een militaire basis op. Toch maar terug gegaan en reed daarna een ziekenhuis terrein op haha. Uiteindelijk na een half in het donker toch de top bereikt van de berg. Ik keek over Chiang Mai uit in het donker. Heel gaaf om te zien! Ook was er een hele grote tempel op de berg die 20 meter hoog was en waar de monniken zaten te bidden. Vrijdag werden we 8:30 opgehaald om de jungle trip te doen. Het was een half uur rijden vanuit de stad. Eenmaal aangekomenen liepen we langs watervallen en door rijstvelden waar een tribe leeft in de bergen.
Heel mooi om te zien hoe die mensen gelukkig kunnen zijn met praktisch niets.
Ook hadden we die dag een olifantenrit gepland. Toen we aankwamen had ik al meteen een kut gevoel. Het was echt zielig om te zien hoe die beesten werden behandeld. Ze liepen stoned rond en werden bij getikt met een priem op hun hoofd. 2 olifanten zaten met een ketting vast en hadden nog geen 50 cm ruimte om te lopen. We zijn er dan ook niet op geweest. Die man vroeg waar we vandaan kwamen en zeiden Holland. Hij lachte iets en zei dat er meerdere Hollanders de rit afslaan. In tegenstelling tot de Chinezen die het echt helemaal geen fuck intresseerd wat er gaande is. Heel apart om te zien. Zaterdagochtend vertrokken we richting Pai. Dat is een klein dorpje midden in de bergen in het noorden. Er hangt daar een hele relaxte hippie sfeer. S'avonds zijn er heel veel kraampjes met eten op straat. Erg vervelend! Sharon en Michelle uit eerbeek die zaten daar ook. Die hebben we dan ook opgezocht en savonds een drankje mee gedaan. De dag daarna hadden we een scooter gehuurd en zijn rondom Pai wezen touren. We gingen langs een waterval, hotsprings en het platteland op. Echt heel rustig hier.
Ik heb maandag me visum opgehaald voor Myanmar. De avond ervoor had ik met een Spaanse meid gepraat die daar ook was geweest. Ik wilde de grens over steken bij Mae Sai zei ik tegen haar. Ze vertelde tegen mij dat daar conflicten zijn tussen de bevolking en de staat/regering. Een deel van Myanmar wil onafhankelijk zijn en het zou kunnen zijn dat ik de grens daar helemaal niet overkan. Alleen een stempel halen om je Thaise visum te verlengen was daar waarschijnlijk mogelijk. Ik heb dan ook een vlucht geboekt vanaf Chiang Mai naar Yangon. 3 februari verloopt me Thais visum dus dan moet ik weg of verlengen.
Nu (10:55) (04:55) zit ik te wachten op het vliegveld van Chiang Mai)

  • 02 Februari 2016 - 08:28

    Jan:

    Mooie verhalen robski leuk om te volgen zo

  • 02 Februari 2016 - 08:39

    Bas:

    Respect voor jouw keus bij de olifant!

  • 02 Februari 2016 - 19:46

    Olaf:

    Robbie topper!! Goed om te lezen dat je je goed vermaakt en je je prima redt daar in het verre azie! Zorg dat je er alles uit haalt robbie!! Lekker genieten!!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Robbert

Azië 2016 Enkele reis 4 Januari/ 2016 / 13:20 * Thailand Bangkok * Phraya nakhon cave Hua hin Mu Ko Chumphon Koh Toa Koh Phangan Koh Samui Ang Thong Nationaal park Koh Lanta Koh Phi Phi Phuket, Bangkok * Kanchanaburi Sukhothai Chang mai Pai * Myanmar/Birma Inlemeer Bagan Naypyidaw * * Thailand Pai Chang rai Chiang Khong * Laos Huay Xai Luang prabang Vang Veng Vientiane * Na hin Tp. Vinh Tp. Ninh Binh Cat Be Nationaal park Tp. Ha Long Sapa Há Noi * Tp. Cam Ranh Nha Trang AirPort Cát Tiên Hô Chí Minh * Cambodja Preah Monivong Bokor Siem Reap Ankor Wat Bangkok * * Indonesië Bali Kota Denpasar Pulau Lombok Renjani Nusa Tenggara Bar * Australië Sydney Canberra * Melbourne

Actief sinds 02 Jan. 2016
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 5836

Voorgaande reizen:

02 Januari 2016 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: