Cambodja, begin Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robbert Demmers - WaarBenJij.nu Cambodja, begin Australië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robbert Demmers - WaarBenJij.nu

Cambodja, begin Australië

Door: Robbert Demmers

Blijf op de hoogte en volg Robbert

22 Mei 2016 | Australië, Melbourne

De laatste volle dag waren we echt naar de klote en bleven we de hele dag binnen zitten in de airco. We keken een film en hadden geslapen. Even later kwam Luke met een zak met eten aan van de burger king. S'avonds werden zij opgehaald door een tuktuk om vervolgens het vliegtuig vanaf Siem Reap naar de Philipijnen te vliegen Echt een raar gevoel want eerst zit je met 11 man totaal in een hotel. Vervolgens peren ze hem allemaal en blijf je zelf achter.. Die avond vroeg naar bed gegaan. De dag daarna heb ik een busticket geboekt naar Thailand, Bangkok. De bus chauffeur was en uur te laat. Vervolgens moest ie ook nog ergens wachten om anderen op te pikken. Na een kwartier brak me de klomp. Ik liep naar hem toe en vroeg wat de bedoeling was.. Hij kon uiteraard geen Engels maar hij zag dat ik pissed was. We gingen dan eindelijk naar de grens toe.
De grens overgang was heel onprofessioneel.. Stelletje beunhazen, echt! Het duurde super lang allemaal. Volgens het reisbureau zou ik 8 uur aankomen. Ik kwam om 23:30 aan in Bangkok. Niet de meest gunstige tijd in zon stad als dit. Ik leerde in een bus een man kennen waar ik een taxi mee splitte. Hij sliep in een hotel. Het is dan wel 2 x zo duur als een normale verblijf plaatst maar ik was super moe en wilde meteen naar bed toe. Had een kamer geboekt en meteen naar bed gegaan. De ochtend wat gegeten en naar Koh Sarn Road gegaan. De main backpacker area. Ik checkte een paar hostel maar die waren of te duur of te vol. Uiteindelijk eentje gevonden voor 250 bath 6,25€ me eigen kamer. Prima! Die dag heb ik geprobeerd kleren te zoeken en heb me cv aangepast. Savonds een boek gelezen en vroeg naar bed gegaan. S'nachts was het super warm. Was die naar al zo vaak wakker geworden van het woelen dat ik op een geven moment wakker werd en dacht dat het al 8 of 9 uur was. Het was pas 3 uur s'nachts.. Niet relaxt! De dag daarna heb ik dingen zoals warme kleren, truien, t shirts etc. voor Australië gekocht. Het is daar winter momenteel. Hier is alles goedkoper dus vandaar. Die middag heb ik met Paul afgesproken. Paul is het broertje van me ex vriendin Rietje maar ook is hij een collega van mij geweest in Maastricht. We hadden Thais gelucht en een biertje gedronken. Die avond nam hij me mee naar zijn appartement en daar gingen we ons omkleden om vervolgens te gaan voetballen in een overdekt kunstgras voetbalstadion met locals. Er waren 5 groepen van 7 man. Paulus en ik zaten opgesplitst. Echt te gek en die gasten waren zo vlug als water. Elke wedstrijd duurde 7 minuten en als je won bleef je staan. Uiteindelijk 4 x gescoord en 2 assist! Niet slecht al zeg ik t zelf! Ze vroegen naderhand aan mij of ik volgende week ook weer kwam mee spelen. Helaas nieuwe Thaise vrienden, deze jongen gaat naar Melbourne toe!! :) Na de wedstrijd liepen we terug naar het appartement, hadden gedoucht en gingen naar de Thaise discotheek toe. Het enige wat je daar kon krijgen was bier en whiskey en ladyboys want die liepen er ook genoeg rond haha. De dag daarna weinig gedaan. Bijna alle spullen had ik al geregeld. Lekker gelezen en geslapen. S'avonds weer met Paulus afgesproken. Dit x ging ik naar ze werk toe. Echt een super mooi modern pand. De chef-kok is een Nederlander Henk Savelberg. Een klassieke kok die voorheen een landhuis/ restaurant had vlak bij Den Haag dat hete " Restaurant Savelberg " Ik kwam aan en werd ontvangen door de maître. Hij gaf me een stoel en een kop koffie. Even later kwam Paul me een rondleiding geven. Toen we klaar waren namen we een taxi naar ze huis waar ze vriendin op ons wachtte. We gingen ergens eten. Het was al 12 uur maar dat is hier heel normaal dat mensen zo laat eten. De vriendin van Paulus is Thais dus die bestelde van allerlei Thaise gerechten. Echt waanzin! We aten van een soort hotpot met boullion. Rund, kip, varken maar we hadden ook oesters, gefrituurde eendensnavels, en kippenkraakbeen. Echt Thais eten!! Super lekker. Daarna probeerden we om 2 uur nog ergens mango sticky rice te eten als dessert maar dat kraampje was al gesloten. Mensen moeten ook een x pitten.. We gingen terug naar ze appartement en hij kwam aan met een fles wijn en iets wat ik al 4 maanden niet had geproefd! Hollandse kaas. Kaas heeft nog nooit zo lekker gesmaakt! Op Paul z'n werk laten ze vis over komen vanuit Nederland. En elke x sturen ze wat Hollandse kazen mee. Te gek! We dronken de fles wijn op en gingen naar bed toe. De volgende ochtend vroeg eruit en met een taxi naar me hostel toe. 50 minuten over 9'8 kilometer. Te gek voor woorden. Ik pakte snel me tas in en liep naar het koffie zaakje waar ik me ticket had geboekt voor de bus naar t vliegveld. Toen ik werd opgehaald moest ik ff afrekenen en me tassen pakken. De chauffeur was weer zon ongeduldig mannetje en zei dat ik op moest schieten. Ik zei tegen hem dat ie ff relaxt moest doen maar dat werd niet echt gewaardeerd. Vervolgens wilde ik me tas in de bus gooien trok ik per ongeluk met me tas een plint van de bus eraf. Hij zat in het Thais te schelden en ik in het Nederlands haha. Snel de deur dicht getrokken en gaan met die banaan! Inchecken had ik al online gedaan dus dat ging allemaal mooi snel op t vliegveld. Wat gegeten, geschreven en muziek geluisterd dus de wachttijd was ook zo voorbij! Eerst vloog ik van Bangkok naar Kuala Lumpur, Maleisië. Daarna vloog ik door naar Melbourne, Australië. In het vliegtuig naar Melbourne zat ik naast een Amerikaanse familie. We waren nog niet in de lucht en ze begonnen al te zeuren waar de IPad bleef waar ze films op konden kijken. Na een paar minuten kwam een stewardess aan met 5 IPads voor de hele familie. Terwijl de kinderen zelf ook iPads hadden maja daar kan je natuurljk geen films op kijken. Ow als en je hier dan toch bent neem ook ff popcorn cola en bier mee voor ons mee vroeg moeders met der zwemband onder der T-shirt... Films kijken, bier drinken en popcorn eten... Leken net een stel dikke schappen met oordoppen in. Irritant, luid en dom volk. Typisch een stereo type Amerikaans gezin! Eenmaal Aangekomen in Australië had ik met Rob afgesproken. Hij is een oud collega van mij die al een jaar in Melbourne woont. Ik moest een ticket naar de stad betalen en die was 19 Australische dollars. Voor 19 dollar cros je heel Viëtnam zon beetje door. Had het ook wel verwacht maar de prijzen liggen best hoog hier. We hadden afgesproken op de hoek van een broodjeszaak. Hij pikte me op en we gingen naar een hostel toe. Na het inchecken gingen we ergens ontbijten. Daarna had ik me tax file nummer aangevraagd, een sim kaart gekocht en een bankpas aangevraagd. Ik had s'nachts in het vliegtuig niet geslapen dus was daarna goed naar de klote. Rob had een balletje opgegooid bij z'n chef voor mij. Dus de dag naar aankomst had ik al een baan voor 2,5 maand. Nu is het de bedoeling om voor 2,5 maand een apartement te vinden wat niet makkelijk is.. Eind Juli is het de bedoeling om voor een maand naar huis te gaan in Augustus.

Ik stop met schrijven vanaf nu.
Ben niet meer aan het backpacken en de schik is er vanaf!
Je kan me altijd een bericht via FB of WhatsApp sturen hoe het met me gaat of wat dan ook!

Leuk dat jullie me hebben gevolgd via deze site en bedankt voor alles reacties die er zijn geplaatst